319A0194

دارایی صندوق در حوزه پتروشیمی ارزش افزوده بالایی دارد

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در همایش تعاملی با اعضای موسسه؛

دارایی صندوق در حوزه پتروشیمی ارزش افزوده بالایی دارد

دکتر علیرضا بابازاده مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به عملکرد این هلدینگ برای بهبود بهره‌وری و سودآوری گفت: از جمله بزرگترین اقدامات انجام شده، خرید سهام هلدینگ انرژی سپهر بود که ارزش افزوده بالایی در صندوق ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ روز سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در همایش فرهنگیان عضو موسسه افزود: هلدینگ انرژی سپهر که در سال ۱۳۹۷ به مبلغ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان و به صورت اقساطی خریداری شد، در حال حاضر حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

وی تصریح کرد: ۵١ درصد سهام انرژی سپهر متعلق به صندوق است که شامل یک واحد در حال بهره‌برداری پتروشیمی سبلان و دو پروژه در حال اجرا شامل پتروشیمی دنا و سیراف و همچنین پروژه پتروشیمی لاوان است که اخیرا مالکیت زمین این شرکت قطعی شد که ارزش زیادی دارد. سایر شرکت‌های هلدینگ انرژی سپهر در حوزه بازرگانی و هتلینگ فعال هستند.

دکتر بابازاده با اشاره به اینکه خرید انجام شده در حوزه پتروشیمی عمدتا شامل محصول متانول بود، گفت: با توجه به قیمتی که متانول در آن زمان داشت، سودآوری چشمگیری پیش‌بینی می‌شد اما دو اتفاق منفی افتاد که سودآوری پتروفرهنگ را با چالش مواجه کرد. اول اینکه قیمت متانول در دنیا افت زیادی داشت و دیگر اینکه قیمت یوتیلیتی و خوراک افزایش سه برابری داشت.

وی ادامه داد: بنابراین به لحاظ سرمایه‌گذاری، اقدام پرسودی صورت گرفته است اما در وضعیت بهره‌برداری، زیان‌ده شده است که برای حل این چالش، به دنبال اصلاح پرتفوی هستیم که در سال‌های آتی وضعیت سودآوری هلدینگ پتروفرهنگ نیز مطلوب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *