سبلان

شمارش ثانیه‌ها برای فتح سبلان

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سبلان مربوط به سال مالی منتهی به مرداد ۹۹ با حضور عباس دولتی‌زاده به عنوان رییس مجمع برگزار شد.

در این جلسه مدیران انرژی سپهر، مدیران شرکت سبلان، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان سهامداران و حسابرس و بازرس قانونی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت سبلان گفت: پیشرفت پروژه از ۹۶/۸ درصد گذشته و جرس پایان کار و افتتاح پروژه به صدا درآمده است.
محمد زالی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه و محدودیت‌های فراوان در تهیه قطعات و تکنولوژی‌های مورد نیاز، خوشبختانه با تکیه بر توان مهندسان داخلی در حال تکمیل پروژه هستیم و در حقیقت سد مستحکم تحریم ها را فرو ریخته ایم. در همین مسیر کاتالیست‌های تولید داخل را توسط شرکت‌های دانش بنیان بومی سازی کرده و اکنون در زمره پتروشیمی هایی با خوراک داخلی قرار گرفته ایم. ساخت کاتالیست‌های مورد نیاز سبلان با دانش فنی بومی برای اولین بار توسط سازندگان داخلی، انجام عملیات ساخت، تست و تحویل ۴۸ تن کاتالیست هیدروژناسیون، ۲۳۲ تن کاتالیست سنتز متانول و ۴۷ تن کاتالیست استیم ریفورمینگ، اکنون تمام دغدغه های پیشین را مرتفع ساخته است.

وی در ادامه اظهار داشت: ساخت و تحویل تجهیزات و مبدل های باقی مانده پکیج کمپرسور سنتز طرح سبلان، ساخت و تحویل پکیج کمپرسور نیتروژن و تکمیل نصب ریفرکتوری تجهیزات اختصاصی این شرکت به دست متخصصین توانمند داخلی ساخته شده و اکنون در آوردگاه سبلان قرار گرفته‌اند.

زالی گفت: در حال حاضر بزرگترین دغدغه شرکت در مسیر بهره برداری سبلان، تولید به موقع اکسیژن مورد نیاز به عنوان خوراک واحد توسط شرکت پتروشیمی دماوند است که در صورت مرتفع شدن آن، مسیری سهل الوصول را تا تولید در پیش خواهیم داشت.

در پایان این جلسه صورت های مالی و گزارش هیئت مدیره به مجمع تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *