1

افزایش صادرات پتروفرهنگ به چین تا یک میلیارد دلار

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش صادرات محصولات این هلدینگ به کشور چین تا یک میلیارد دلار در سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، دکتر جواد زارع پور، با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ورود به صنایع پایین دستی و ارزش افزوده در شرکت های زیرمجموعه ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف مهم، نقشه راهی تا سال ۱۴۰۷ تدوین شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه در چین اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات هلدینگ پتروفرهنگ از ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار می رسد که نشان از افزایش ۷۰ درصدی صادرات این هلدینگ به چین می باشد.

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به تولید بیش از سه میلیون تن متانول در شرکت های زیرمجموعه گفت: در حال حاضر هلدینگ پتروفرهنگ با برنامه ریزی تولید بیش از سه میلیون تن متانول در شرکت های تابعه سهم قابل توجهی از بازار این محصول را در اختیار می گیرد.

دکتر جواد زارع پور با بیان این که در حال حاضر صنعت پتروشیمی ایران با تهدیدهایی مانند تحریم ها، نوسانات قیمت و رقابت بین المللی مواجه است، افزود: با تعامل و حمایت های مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و تلاش متخصصان هلدینگ پتروفرهنگ در تلاش هستیم در سال «مهار تورم» و «رشد تولید» اتفاقات ارزنده ای را در این مجموعه رقم زده و ارزآوری بیشتری برای کشورمان به همراه داشته باشیم.

وی به اجرای برنامه‌های هدفمند برای افزایش تولید در ماه های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: در ماه های گذشته با یک برنامه ریزی اصولی و مدون توانستیم تولید محصولاتمان را از حدود ۱۲۰ هزار تن در مرداد به بیش از ۲۸۰ هزار تن در مهرماه برسانیم که اقدامی بسیار مهم و اساسی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته نه تنها از زیان هایی که در گذشته هلدینگ پتروفرهنگ با آن ها دست به گریبان بود، نجات یابد بلکه بتوان در آینده ای بسیار نزدیک به سوددهی قابل قبولی رسید تا سهامداران به ویژه فرهنگیان طعم شیرین این موفقیت ها را بچشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *