امضای-تفاهم‌نامه-۳-1024x576

توسعه میادین گازی دستور کار جدید پتروفرهنگ

با توجه به رشد سالیانه مصرف گاز کشور و افت فشار مخازن گاز در حال بهره برداری که موجب کمبود خوراک صنایع پایین‌دستی علی الخصوص پتروشیمی می‌گردد، طرح مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی با همکاری شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) در دولت سیزدهم تهیه و ارائه شد. در این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی پتروفرهنگ، باختر و همکاری پارس پترو زاگرس (PPZ) در قالب کنسرسیوم توسعه ۳ میدان گازی کشور تا اتحصال گاز را درد ستور کار قرار می‌گیرد. هدف از این سرمایه‌گذاری‌ها در وهله اول برخورداری از بازگشت سرمایه‌گذاری مورد انتظار بوده و در وهله دوم تخصیص گاز خوراک به شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه و کاهش ریسک کمبود خوراک گاز متان در شرکت‌های مزبور است.

در این راستا کنسرسیوم شرکت‌های پتروشیمی در توسعه سه میدان گازی خارتنگ، گردان و پازن با برآورد سرمایه‌گذاری (CAPEX) ۵۰۰ میلیون دلار ظرف مدت سه سال مشارکت خواهند کرد.

گفتنی است تفاهم‌نامه این کنسرسیوم با حضور مدیران عامل شرکت‌ ملی نفت ایران، هلدینگ پتروفرهنگ، هلدینگ باختر و پارس پترو زاگرس (PPZ) در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران منعقد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *