3

در مجمع عمومی عادی سالیانه مطرح شد

آغاز عملیات اجرایی «پتروشیمی مهتاب پارسیان» در آینده‌ای نزدیک

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مهتاب پارسیان برای بررسی عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در روز چهارشنبه سوم آبان با حضور نمایندگان ۱۰۰ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مهتاب پارسیان برای بررسی عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان ۱۰۰ درصد سهامداران این شرکت با حضور سلبعلی کریمی معاون نظارت و امور شرکت‌ها، علی معاضدی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی، منافی معاون مالی و تامین منابع هلدینگ پتروفرهنگ به ریاست علی لطفی و علیرضا مجرد به عنوان دبیر جلسه برگزار شد.

علیرضا مجرد مدیرعامل پتروشیمی مهتاب پارسیان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده، گفت: با توجه به مصوبات هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ به عنوان سهامدار اصلی مهتاب پارسیان، این شرکت در دو حوزه پروژه MTO/MTP و بازرگانی فعالیت خود را آغاز نمود.

وی عنوان کرد: در حوزه بازرگانی این شرکت توانست تمرکز فروش کیمیای پارس خاورمیانه را به بهترین نحو انجام داده و با استقرار یک تیم متخصص بازرگانی، در همان مدت کوتاه سه ماهه که فروش در این شرکت متمرکز بود، شرایط بهتری از فروش را تجربه کرده و ارزش افزوده بیشتری برای هلدینگ خلق کند.

مدیرعامل پتروشیمی مهتاب پارسیان افزود: حاصل این اقدامات برگزاری دو مزایده فروش محصول متانول و یک مناقصه اجاره کشتی بود که این اقدامات تحت نظارت و با هدایت هلدینگ به بهترین شکل ممکن انجام شد.

مجرد ادامه داد: در بخش پروژه نیز اقداماتی مانند مذاکره با تامین‌کنندگان سرمایه داخلی و خارجی، مذاکره برای اخذ و تهیه دانش فنی، تحقیق و تعریف پروژه‌های جدید کوچک و زودبازده و همچنین برگزاری مناقصه حصار پیرامونی و آغاز عملیات اجرای حصار پیرامونی زمین پروژه انجام شد که امید می‌رود با توفیق در مذاکره با تامین‌کنندگان سرمایه، بتوان پروژه در فاز اول به اجرا برسانیم.

علی معاضدی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی هلدینگ پتروفرهنگ نیز در این نشست با اشاره به اینکه ورود به صنایع پایین‌دست متانول جزو اولویت‌ها هلدینگ است، گفت: با توجه به شرایط زمین مهتاب پارسیان از قبیل نزدیکی به فازهای پارس جنوبی، استقلال پروژه مهتاب در تامین یوتیلیتی و… اجرای طرح‌های پایین دستی متانول در این شرکت برای پتروفرهنگ در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تحقق قراردادها، این پروژه تا پیش از اتمام سال جاری وارد فاز عملیات اجرایی خواهد شد، بیان کرد: ما به کمک و همیاری نهادهای حاکمیتی و دولت برای اجرای این پروژه نیازمندیم و امید داریم با حمایت و هدایت هلدینگ‌های بالادستی و دولت برنامه‌های در دست اجرا تحقق پیدا کند.

سلبعلی کریمی معاون نظارت و امور شرکت‌ها هلدینگ پتروفرهنگ نیز در این نشست بر اهمیت پروژه مهتاب تاکید کرد و افزود: به زودی این طرح به عنوان یک طرح حیاتی هلدینگ آغاز به کار خواهد کرد و ما در هلدینگ تمام توان خود را برای اجرای آن خواهیم گذاشت.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، نماینده حسابرس مستقل (بازرس قانونی) به قرائت گزارش خود پرداخت و صورت‌های مالی مهتاب پارسیان را مورد قبول خواند و همچنین صورت‌های مالی حسابرسی شده و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ ل.ا.ق.ت مورد تایید و تصویب مجمع قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *