photo_2023-10-29_15-10-42

در مجمع سالانه مطرح شد

سود خالص شرکت سیتکو 89 برابر سال گذشته شد

مدیرعامل شرکت سیتکو گفت: برای نخستین بار افزایش سود خالص 89 برابری نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته را در شرایط سخت تحریم ثبت نموده ایم که این مهم بر اساس پیاده سازی برنامه های توسعه ای در چارچوب افزایش فروش و سود عملیاتی به دست آمده است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، مجمع عمومی عادی سـالیانه شـرکت تجارت بین الملل سکو (سیتکو)، 6 آبان ماه 1402با حضور مهندس عـلـی یــاری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر و به ریاست علی لطفی و به دبیری دکتر فریدون قاسمی مدیــرعامل شرکت سیتکو برگزار شد.

فریدون قاسمی مدیرعامل شرکت سیتکو در این جلسه اظهار داشت: این آمار تنها باتوجه به صادرات متانول تولیدی شرکت پتروشیمی سبلان به دست آمده و باتوجه به برنامه ریزی های هلدینگ های بالادستی، مقرر گشته در سال مالی آتی فروش محصول تولیدی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز توسط شرکت سیتکو صورت پذیرد از این رو ثبت رکورد جدید سودخالص مجموعه برای سال آینده را نیز نوید می دهیم.

وی در ادامه افزود: صادرات 680 هزار تن متانول در سال مالی منتهی به 31 مرداد 1402 با هدف ارزآوری برای ایران اسلامی، یکی از برنامه های اصلی سیتکو بود که با تلاش های صورت گرفته و بدون یک سنت خسارت در سامانه تجارت ایران عرضه شد.

قاسمی با اشاره به عدم پرداخت هرگونه خسارت ارزی و تاخیر در بارگیری متانول اظهار داشت: خوشبخانه با تدابیر صورت گرفته هیچگونه دموراژ یا جرائم تأخیر بارگیری در سال مالی گذشته ثبت نشده که این مهم در نوبه خود کم نظیر است و در حال حاضر بسیاری از صادر کنندگان خسارت های قابل توجهی را در این خصوص پرداخت می کنند از این رو باید اذعان داشت خسارت های متداول در دیگر شرکت ها در سیتکو وجود نداشته و از یک سو ریسک های مجموعه را پایین آورده و از سوی دیگر سود خالص مجموعه را افزایش داده است.

مدیرعامل در ادامه گزارش خود اظهار داشت: پرداخت ارزي به سایر شرکت هاي گروه در راستای تکمیل پروژه و یا توسعه زیرساخت شرکت ها از دیگر برنامه های سیتکو در این سال مالی بوده که باعث رونق و پیشرفت این مجموعه ها نیز بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: توسعه زیرساخت های فروش سیتکو با هدف تمرکز بر فروش محصول تولیدی کلیه شرکت های زیرمجموعه پتروفرهنگ و انرژی سپهر از ابتدای سال مالی در دستور کار بوده و اکنون خرسندیم که نه تنها آمادگی و توان فروش محصول این شرکت ها را داریم بلکه رایزنی هایی جهت فروش محصول دیگر شرکت های تولیدی کشور را نیز انجام داده ایم تا ضمن خلق ثروت برای سهامداران، در راستای نقش آفرینی ملی خود نیز ایفای نقش کرده باشیم.

در ادامه این مجمع، صورتهای مالی و گزارش هیئت مدیره شرکت در دوره مالی منتهی به 31/05/1402 تصویب شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *