8

در مجمع عمومی سالیانه مطرح شد

اوراق خاص طرح پتروشیمی سیراف انرژی منتشر می‌شود

مجمع عمومی عادی سـالیانه شـرکت پتروشیمی سیراف انرژی با حضور یاری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر، حسن نُزهت مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی سیراف انرژی ، اعضای هیئت مدیره سیراف انرژی و به ریاست چنگیز مروج رئیس هیئت مدیره سیراف انرژی و باحضور مدیران پتروفرهنگ و گروه مالی سپهر صادرات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، نُزهت مدیرعامل شـرکت پتروشیمی سیراف انرژی با بیان اقدامات انجام شده جهت پیشرفت این طرح اظهار داشت: در سال مالی گذشته، تلاش‌های زیادی برای برون رفت از مشکلات متعدد و سنواتی پروژه سیراف صورت گرفت و باهمه این محدودیت‌ها، پیشرفت پروژه به 59 درصد رسید.

وی با تاکید بر مجموعه تلاش‌های مستمر صورت گرفته در راستای تامین مالی پروژه افزود: مذاکرات فشرده‌ای با بانک رفاه انجام شده و تاییده‌های لازم برای انتشار اوراق خاص طرح پتروشیمی سیراف انرژی اخذ گردیده که نیاز به طی ادامه روند در ازای وثیقه‌های لازم از سوی سهامداران است تا شاهد شتاب در پیشرفت پروژه باشیم.

نزهت با بیان سایر برنامه ریزی‌ها در جهت رفع مشکلات نقدینگی شرکت اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ اجرای طرح پتروشیمی سیراف، مذاکرات فشرده‌ای با سازمان امور مالیاتی انجام شد و مبالغ قابل توجهی ارزش افزوده اخذ گردید.

وی درخصوص تامین منابع ارزی مورد نیاز پروژه که باعث توقف فعالیت‌های تامین تجهیزات شده بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مداوم و بعد از 10 ماه توقف، روند تامین ارز از طریق بانک مرکزی به نحو مطلوبی به نتیجه رسیده است و همچنین مذاکرات گسترده‌ای با صندوق توسعه ملی انجام گرفت و خوشبختانه موافقت اولیه برای تمدید اعتبار اسنادی تا پایان سال 1403 حاصل شد.

نایب رئیس هیئت مدیره شـرکت پتروشیمی سیراف انرژی با اشاره به ایجاد تعامل سازنده با سازمان‌ها و دستگاه‌های ملی و استانی برای حل موانع سیراف انرژی، ادامه داد: مذاکرات و رایزنی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با هدف رفع مشکلات انجام شد و همچنین با پیگیری‌های مستمر و هدفمند بعد از سال‌ها، سند تک برگ شـرکت پتروشیمی سیراف انرژی صادر شد.

نزهت این را هم گفت که با اخذ مجدد کارت بازرگانی، ثبت سفارش سیراف انرژی در سامانه وزارت صمت، امکان پذیر و زمینه‌های لازم برای ترخیص کالاهای شرکت فراهم شد.

وی با تشریح موضوع متروکه شدن محموله‌های وارداتی متعلق به شرکت در گمرک به ارزش چندین میلیون یورو خاطرنشان کرد: در این راستا پیگیری‌های بی وقفه و مذاکرات متعددی با سازمان اموال تملیکی صورت گرفت و توافقات مطلوبی برای آزادسازی کالاهای وارداتی حاصل شد.

نزهت با تشریح مجموعه اقداماتی که برای فعالسازی حوزه اجرایی و مهندسی شرکت انجام شده به توافق مهم صورت گرفته اخیر با شرکت ناموران اشاره کرد و افزود: با این اقدام شرایط برای مهندسی تفصیلی مجتمع مهیا شده و روند تامین تجهیزات فرایندی و همچنین برگزاری مناقصات فراهم شده است.

به گفته وی پس از بازدید از محل کارخانه شرکت‌های سازنده، مذاکرات لازم برای تحویل اقلام باقیمانده به سایت از جمله پکیج فلر صورت گرفت.

نزهت با اشاره به توقف طویل المدت فعالیت برخی از پیمانکاران سایت، از برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران نواحی آب و مخازن صادراتی شرکت خبر داد و افزود: توافقات سازنده و مثبتی جهت تسریع در فعالیت این پیمانکاران صورت گرفت و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات این شرکت ها اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *