20

خبرهای امیدوار کننده از پتروفرهنگ/ از افزایش تولید در سال گذشته تا آغاز عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ در سال 1403 

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش تولید در شرکت‌های تابعه در سال گذشته خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ و استراتژیک با هدف تنوع در سبد تولیدی هلدینگ و افزایش سودآوری برای سهامداران در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد و در واقع این طرح‌ها بعد از سال‌ها تعیین تکلیف شدند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، دکتر جواد زارع‌پور در آئین دیدار نوروزی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیران ارشد هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت‌های تابعه در سطوح مختلف اظهار داشت: سال 1402 در مجموع یک میلیون و 902 هزار و 329 تن تولید متانول داشتیم که این میزان در سال 1401 نیز یک میلیون و 476 هزار و 416 تن بود که افزایش 29 درصدی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین تولید اتیلن در سال گذشته 500 هزار و 570 تن بوده که این میزان در سال 1401 در مجموع 366 هزار و 214 تن بود که افزایش 37 درصدی را نیز در این زمینه داریم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ افزود: همچنین در 3 ماهه نخست سال مالی 1402-1403 تولید متانول شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ 713 هزار و 723 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشته است.

دکتر زارع‌پور متانول محور بودن را مهمترین چالش هلدینگ پتروفرهنگ دانست و بیان کرد: برای رنگی کردن سبد محصولات تولیدی این مجموعه به سراغ صنایع پایین دست رفتیم که بزودی شاهد کلنگ زنی دو طرح بزرگ اسید استیک و اتانول شرکت شیمیایی لاوان و همچنین پلی‌استال شرکت آریا هستیم در حالی این دو پروژه بزرگ سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و بعد از پیگیری‌های مستمر و نظامند برای رفع مشکلات و همچنین تامین مالی، بزودی عملیات اجرایی هتل 4 ستاره 220 واحدی قطب سپهر و احداث اماکن ورزشی برای کارکنان شرکت‌های تابعه در عسلویه آغاز خواهد شد.

دکتر زارع‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین در راستای دغدغه دولت، بزودی عملیات اجرایی احداث 3 نیروگاه برق خورشیدی در استان‌های مصوب وزارت نیرو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *