3

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی ایران چه گفت؟

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ گفت: برای مشارکت مردم در توسعه صنعت پتروشیمی باید جذابیت‌ و امنیت سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، دکتر جواد زارع‌پور در «نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم »، اظهار داشت: بسیار طبیعی است که سرمایه گذاران دنبال امنیت سود هستند پس برای جهش تولید در صنعت پتروشیمی با مشارکت مردم باید ضمن رفع موانع سرمایه‌گذاری، جذابیت های لازم نیز فراهم شود.

وی افزود: از شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتظار دارم که همانطور که نسبت به برگزاری این جلسه اهتمام داشتند، در باقی سال نیز به مسائل مرتبط با تحقق شعار سال که جهش تولید را مورد تأکید قرار داده رسیدگی و پیگیری شود.

زارع‌پور با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی صنعت پتروشیمی بحث فرمول تعیین نرخ خوراک است، ادامه داد: از معاون محترم وزیر نفت می‌خواهیم که اصلاح فرمول تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را پیگیری کنند.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ بحث تامین خوراک پایدار را چالش اساسی صنعت پتروشیمی دانست و گفت: تناژ تولیدی مجموعه پتروفرهنگ در سال 1402 رشدی 20 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت.

زارع‌پور در خصوص تامین اکسیژن و سرویس‌های جانبی مورد نیاز شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ افزود: عدم توسعه و اجرای طرح‌های تامین سرویس‌های جانبی متمرکز متناسب با پیشرفت طرح‌ها و شرکت‌های مستقر در فاز دو عسلویه در گذشته موجب زیان شرکت‌های بخش خصوصی مستقر در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه به یاری خداوند متعال شرکت پتروشیمی دنا در سال پیش رو به بهره برداری خواهد رسید انتظار میرود با اهتمام همه دست اندرکاران و از جمله با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اجرای طرح‌های توسعه شرکت دماوند انرژی عسلویه در زمان مناسب اطمینان حاصل شود تا تجارت تلخ گذشته تکرار نشود.

نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و مدیران برخی از طرح‌های پتروشیمی به میزبانی مدیریت کنترل تولید این شرکت برگزار شد. در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *