1

از میان 50 مقاله ارسالی:

مقاله پتروشیمی کیمیای پارس در همایش متانول ایران برگزیده شد

مقاله ارسالی محمد سودبخش کارشناس تحلیل بازار و امیر گنجی دوست مدیرعامل پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به دبیرخانه پنجمین همایش متانول ایران جزو 5 مقاله برتر شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، مقاله ” پیش بینی قیمت متانول با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و با تعریف متغیرهای بنیادین از بازار جهانی این فرآورده پتروشیمیایی به همراه امکان طراحی استراتژی فروش مبتنی بر بازار ” از سوی پتروشیمی کیمیای پارس در پنجمین سمینار متانول ایران از میان 50 مقاله ارسالی در جمع 5 مقاله برتر قرار گرفت.

گفتنی است، در این مقاله به پیش بینی قیمت متانول CFR چین با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و با تعریف متغیرهای بنیادین از بازار جهانی این فرآورده پتروشیمیایی پرداخته شده است.

نتایج این مقاله نشان داد که مدل جنگل تصادفی دقت بالایی در پیش بینی قیمت متانول دارد. همچنین، با ابزارهای یادگیری ماشین الگوهای تکنیکالی قیمت متانول بازار چین در ده سال گذشته شناسایی شد.

مدلسازی مطالعه نشان داده که قیمت زغال سنگ چین در مقطع کنونی عامل تعیین کننده در بهای متانول CFR این کشور است. متغیرهای مستقل برای مدلسازی در این مطالعه از سه بخش خوراک‌های اصلی تولید متانول و مشتقات آن، شاخص‌های اقتصادی اثرگذار بر بهای متانول و پارامترهای درگیر با مشتقات پایین دستی این فرآورده استخراج شده‌اند.

پیشنهاد این مطالعه استفاده از مدلسازی برای پیش بینی قیمت متانول و بهره گیری از الگوهای قیمتی تاریخی این فرآورده در اتخاذ استراتژی فروش مناسب می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *